Autor: Camelia Anca Sârbu
Din articolele de presă publicate în mai 1955, impresionantă apare şi scrisoarea trimisă de Stan Golestan la redacţia jurnalului parizian Le Guide du Concert.
Important reprezentant al şcolii româneşti de compoziţie, distins critic muzical, Stan Golestan a susţinut o activitate intensă în Franţa, fiind bun prieten cu Enescu.
Această scrisoare, extrasă din arhiva Muzeului Naţional „George Enescu”, reprezintă un omagiu adus de acesta lui George Enescu, „salutând astfel memoria marii Existențe a muzicii, a sufletului profund, pe care am cunoscut-o și admirat-o atât [...].”
Autorul, aflat în acel moment într-o stare gravă de sănătate (a mai trăit aproape un an după ce a murit Enescu), rememorează două momente care l-au marcat: primul - când tânărul Enescu, la 20 de ani, i-a interpretat în primă audiție absolută Sonata pentru pian și vioară, și al doilea - în una din ultimele repetiții ale operei Oedip, „despre care Enescu îmi vorbise de nenumărate ori ca unul dintre marile obiective ale visului său secret.”
Articolul se încheie pe un ton nostalgic, plin de emoţie: „Astăzi, eu mă unesc cu Enescu prin dragostea pentru Patria noastră, pentru toată poezia rurală, care este bogăția României și a pământului folcloric.”
Publicat în volumul X al seriei Documente din arhiva M.N.G.E. - articole de presă despre George Enescu (1947-1955), Ediţie alcătuită, îngrijită şi adnotată de Florinela Popa şi Camelia Anca Sârbu, Editura Muzicală, Bucureşti, 2017, p. 238.