Îmi doresc ca Oedipe să fie înțeles prin elementele din interior folosite de compozitor - doine, balade, dansuri populare - și nu doar prin complexitatea partiturii muzicale. Enescu spunea: ”Muzica unei opere este întocmai ca un giuvaer. Piatra prețioasă o constituie acțiunea, conflictul dramatic. Muzica este accesoriul esențial, iar drama este principalul element. Călăuzit de acest principiu am scris Oedipe”. Mi-a venit ideea de a prezenta Oedipe în limba română prin intermediul unor secvențe muzicale explicate, observând că interacțiunea personajului principal cu auditoriul din țara noastră este mai bună atunci când se înțelege acțiunea dramatică a lucrării. În plus, prezentarea prin prisma melosului popular face să ne putem apropia mai ușor de tragedia lirică enesciană.
(Ștefan Ignat)
Ștefan Ignat este absolvent al Academiei de Muzică din Bucureşti, promoția 1995. În perioada 1995-1998 a studiat la Universitatea Mozarteum din Salzburg, beneficiind de o bursă de studii din partea Guvernului austriac iar până în anul 1999 a fost solist al Teatrului de Stat din Salzburg (Austria). Din anul 1999 este prim-solist al Operei Naţionale Bucureşti iar din anul 2010 este doctor în muzică.
Printre distincțiile obținute se numără Premiul III la Concursul voci verdiane – Italia, 1997 și premiul „Arte” pentru interpretarea rolului Oedipe din opera lui George Enescu în 2003. În anul 2006 a primit premiul revistei „Actualitatea muzicală” pentru realizarea celor patru producții cu opera Oedipe de George Enescu.
În anul 2011, Ștefan Ignat a fost desemnat cel mai bun solist de operă, iar în anul 2015 a colaborat cu Metropolitan Opera din New York la noua producție de Otello (rolul lui Jago). A fost invitat la 6 ediții consecutive să susțină rolul Oedipe în opera cu același nume de George Enescu. A interpretat rolul lui Oedipe în premierele operei de la București (2003-2009-2011), Cagliari-Italia, Illinois-USA și Iași. Conceptul de Concert-conferință a fost prezentat până în prezent la New York, București (Muzeul Național ”George Enescu”, Casa Artelor, Opera Națională), la Sinaia, Tescani, Craiova, Timișoara, Brașov, Constanța, Oravița, Beiuș, Oradea și Cluj.
Repertoriul său este variat, din cele mai importante opere amintim: Oedipe din Oedipe de G. Enescu, Wotan – Aurul Rinului de R. Wagner, Scarpia – Tosca de G. Puccini, Contele de Luna – Trubadurul, Jago – Otello, Nabucco – Nabucco, Germont – Traviata, Amonasro – Aida, de G. Verdi.
La ediția din anul 2013 a Festivalului Internațional „George Enescu” a interpretat rolul Jago din opera Otello de G. Verdi, în noua producție a Operei Naționale București, în regia Verei Nemirova și sub bagheta lui Keri Lynn Wilson. Ca și la edițiile anterioare, a interpretat rolul titular din opera Oedipe de G. Enescu.
Soprana dramatică Florina Hinsu-Mariș este considerată în prezent una dintre cele mai promițătoare artiste lirice din panorama operistică națională. Născută în Oradea, dobândește primele cunoștințe de specialitate la Academia de Muzică Gheorghe Dima Cluj-Napoca, la clasa profesorului Alexandru Fărcaş.
Debutul scenic are loc la Opera Națională Română din Cluj-Napoca din anul doi al studenției, impunându-se astfel în viața muzicală națională și colaborând cu distinși reprezentanți ai artei lirice. După terminarea studiilor este angajată solistă la Opera de Stat din Viena, unde se remarcă prin calitatea și flexibilitatea vocală. Caracteristicile vocale aparte îi dau posibilitatea să abordeze un vast repertoriu verdian, puccinian și wagnerian. Are în repertoriu rolurile de protagonistă din operele: Iphigenie en Aulide (Reine Clytemnestre), Le nozze di Figaro (Contessa Almaviva), Aida, Cavaleria Rusticana, Tosca, Suor Angelica, colaborând cu importanți dirijori și regizori de operă. În paralel desfășoară o importantă activitate concertistică susținând numeroase recitaluri internaționale. Totodată, cariera Florinei Hinsu-Mariș dezvoltă și o activitate pedagogică în calitate de profesor dr. la Facultatea de Muzică a Universității Oradea.
Anul 2013 a adus o mare schimbare în cariera muzicienei, atunci având loc intâlnirea cu celebra soprană Virginia Zeani, sub supravegherea căreia Florina Hinsu-Mariș își continuă desăvârșirea artei vocale.
Liana Mareș are dublă specializare – pian/clavecin – ca absolventă a Facultății de Interpretare Muzicală a Universității București, clasa prof. univ. Veronica GASPAR (pian) și clasa prof. univ. Ogneanca LEFTERESCU (clavecin). În anul 2011 a susținut cursuri de prefecționare la Teatro Alla Scala din Milano și în același an i se atribuie un certificat de formator de artiști lirici, obținut în cadrul proiectului finanțat din Programul Operațional Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, implementat de Opera Națională București.
Din 1998 și până în prezent este pianist corepetitor la Opera Națională București. A colaborat cu Filarmonica ”George Enescu” din București, Teatrul Național de Operetă ”Ion Dacian” și a susținut recitaluri de pian la Ateneul Român, Sala Dalles, Muzeul Cotroceni, Muzeul Peleș etc. A întreprins, alături de ansamblul Operei Naționale București, turnee în Franța, Grecia și Israel. A colaborat cu dirijori și regizori renumiți, printre care Cornel Trăilescu, Cristian Mandeal, Tiberiu Soare, Paul Curran, Stephen Barlow, Graham Vick.
Pe parcursul anilor 2015-2016, Liana Mareș a participat, în calitate de pianist, la concertele din seria „De la Bach la Enescu” și „Oedipe pe înțelesul tuturor”, organziate de Muzeul Național „George Enescu” în diferite locații din țară, în scopul promovării creației enesciene în rândul iubitorilor de muzică.