Muzeul Național "GEORGE ENESCU" Muzeul Național "GEORGE ENESCU"
  • Limba Română
  • English
  •  
    Căutare
  • Prima pagină
  • Vizită la muzeu
  • Despre muzeu
    • Secțiile muzeului
      • Palatul Cantacuzino
      • Casa Memorială “George Enescu” - București
      • Casa Memorială “George Enescu” - Sinaia
      • Secția „Dumitru şi Alice Rosetti Tescanu - George Enescu”
    • Misiune
    • Istoric
    • Tarife şi servicii
    • Program de vizitare
    • Informații de interes public
    • Integritate
  • George Enescu
    • Despre George Enescu
    • Date biografice
    • Cuvinte memorabile
    • Lucrări enesciene
    • Documente din arhiva muzeului
    • Galerie foto
    • Multimedia
    • Prime audiții
    • Referințe bibliografice
  • Evenimente/Noutăţi
      • URMĂTOARELE EVENIMENTE
      Universitatea Națională de Muzică, București - Sala Auditorium / 31 martie 2023, ora 10 In memoriam Viorel Cosma (1923-2017)
      Vezi calendarul evenimentelor
      • Proiecte online
      • Calendarul evenimentelor
      • Evenimentele muzeului
      • Evenimentele partenerilor
      • Expoziţii temporare
      • Albume Foto
      • Obiectul lunii (Sinaia)
      • Noutăţi
      • Anunţuri concursuri
      • Muzeul în Festival (2019)
      • Anul Centenarului
      • Muzeul în timpul CIGE 2018
      • Muzeul în Festival (2017)
      • Lipatti 100
      • Enescu 135
      • Muzeul în timpul CIGE 2016
      • MNGE 60 - Luna muzeului
      • Enescu 60
      • SIMN 2015
      • Muzeul în Festival (2015)
  • SHOP
  • Contact
Document din arhiva muzeului

O interpretare memorabilă a Concertului pentru vioară și orchestră de Brahms cu Orchestra din Philadelphia

  1. georgeenescu.ro
  2. Documente din arhiva muzeului
  1. georgeenescu.ro
  2. Documente din arhiva muzeului
O interpretare memorabilă  a Concertului pentru vioară și orchestră de Brahms  cu Orchestra din Philadelphia

Anul 1927 este încărcat de multiplele evenimente care îl înfățișează pe Enescu în complexitatea personalității sale muzicale. Se detașează ca importanță câteva turnee de concerte întreprinse în țară - la începutul anului, în Spania și Portugalia - în luna mai, în S.U.A - în  decembrie (turneu care se continuă și la începutul anului următor). Recitalurile cu pianistul Nicolae Caravia se situează, de asemenea, printre momentele de maxim interes ale anului 1927, mai ales că în cadrul acestora a răsunat în primă audiție absolută Sonata a III-a pentru pian și vioară op. 25 „în caracter popular românesc” de Enescu (la Oradea, 16 ianuarie 1927), reluată după două săptămâni la București cu același pianist (29 ianuarie).

Ultimul popas al anului 1927 este făcut la Philadelphia, acolo unde Enescu se bucură  încă o dată de un succes impresionant, interpretând acum cunoscutul Concert pentru vioară și orchestră de Brahms, cu orchestra locală condusă de Fritz Reiner, renumitul dirijor ungur stabilit de câțiva ani în S.U.A.

Din arhiva M.N.G.E. îi sunt dedicate acestui eveniment două cronici, care reconfirmă geniul violonistului român. Greutatea aprecierilor autorului Samuel Line Laciar, critic muzical, editor și compozitor, este întărită de renumele său în climatul muzical al epocii.
Se poate afla de la acesta că „Enescu a dat o interpretare foarte savantă și poetică a marelui Concert [...]. Minunatul pasaj cu care se continuă Cadența din prima mișcare a fost un model de interpretare artistică, iar împletirea iscusită a momentelor de solo pe parcursul primei și celei de-a doua mișcări a fost păstrată în echilibru perfect de către domnul Enescu și domnul Reiner.” Cronicarul se arată în continuare entuziasmat și de interpretarea ultimei părți, Allegro giocoso, ma non troppo vivace, considerând că a fost „strălucitoare, fără să piardă din vedere farmecul ritmic și melodic al lucrării care, apropo, este una dintre cele mai austere mișcări pe care Brahms le-a scris vreodată.”

Articolul este publicat în Documente din arhiva M.N.G.E. - articole de presă despre George Enescu, vol V (1923-1931), Ediţie alcătuită, prefaţată şi adnotată de Florinela Popa şi Camelia Anca Sârbu, Editura Muzicală, Bucureşti, 2012, pp. 216, 217.

 

 

O interpretare memorabilă  a Concertului pentru vioară și orchestră de Brahms  cu Orchestra din Philadelphia

Muzeul Național "George Enescu"

  • Calea Victoriei, nr. 141
    sector 1, București
    010071
  • Str. Yehudi Menuhin, Nr. 2,
    Cartier Cumpătu, Sinaia
  • Localitatea Tescani, jud. Bacău
  • Telefon: +40 21.318.14.50
  • office@georgeenescu.ro
  • TripAdvisor

Legături rapide

  • Prima pagină
  • Despre muzeu
  • Despre George Enescu
  • Evenimente
  • Expoziţii temporare
  • Știri/Noutăți
  • Anunţuri concursuri
  • Contact

Aplicația Apel 112

APEL 112

Articole recente

  • In memoriam Viorel Cosma (1923-2017) 31 Martie 2023
  • IN MEMORIAM VIOREL COSMA 27 Martie 2023
  • DUO DE CHITARE - GUITAR VOICES - Andreea Voicescu & Corneliu-George Voicescu 25 Martie 2023
  • Rezultatele probei scrise din data de 22 martie 2023 de la concursul pentru ocuparea postului vacant de Contabil Șef 22 Martie 2023
  • LAMBRECHIN 22 Martie 2023

Newsletterul MNGE

Dezabonare newsletter

Muzeul Național "George Enescu"
  • Politica cookie
  • •
  • Termeni și condiții
  • •
  • Contact
  • /
  • HASS Web Design
© 2023 / Muzeul Național "GEORGE ENESCU"

Vă dorim o primăvară frumoasă!

Pentru prima zi de primăvară calendaristică - devenită în tradiția românească “Ziua Mărțișorului” 🌷 - dăruim două mărțișoare muzicale: o doină-de-dor (Tiberiu Brediceanu – “Doina Stăncuței”) și un cântec-joc (Pascal Bentoiu – „Veselie”).

Șnurul alb-roșu este împletit aici de soprana Daniela Monica Luca și de basul Horia Radu, acompaniați de pianiștii Ioana Gârleanu și Roman Manoleanu.

Tiberiu Brediceanu - Doina Stăncuței
Interpretează: Daniela Monica Luca (soprană), Ioana Gârleanu (pian).

Pascal Bentoiu - Veselie
Interpretează: Horia Radu (bas), Roman Manoleanu (pian)

  • Mărește text
  • Micșorează text
  • Contrast
  • Evidențiază link-uri
  • Citește text
  • Pauză citire
  • Info accesibilitate