Muzeul Național "GEORGE ENESCU" Muzeul Național "GEORGE ENESCU"
  • Limba Română
  • English
  •  
    Căutare
  • Prima pagină
  • Vizită la muzeu
  • Despre muzeu
    • Secțiile muzeului
      • Palatul Cantacuzino
      • Casa Memorială “George Enescu” - București
      • Casa Memorială “George Enescu” - Sinaia
      • Secția „Dumitru şi Alice Rosetti Tescanu - George Enescu”
    • Misiune
    • Istoric
    • Tarife şi servicii
    • Program de vizitare
    • Informații de interes public
    • Integritate
  • George Enescu
    • Despre George Enescu
    • Date biografice
    • Cuvinte memorabile
    • Lucrări enesciene
    • Documente din arhiva muzeului
    • Galerie foto
    • Multimedia
    • Prime audiții
    • Referințe bibliografice
  • Evenimente/Noutăţi
      • URMĂTOARELE EVENIMENTE
      Universitatea Națională de Muzică, București - Sala Auditorium / 31 martie 2023, ora 10 In memoriam Viorel Cosma (1923-2017)
      Vezi calendarul evenimentelor
      • Proiecte online
      • Calendarul evenimentelor
      • Evenimentele muzeului
      • Evenimentele partenerilor
      • Expoziţii temporare
      • Albume Foto
      • Obiectul lunii (Sinaia)
      • Noutăţi
      • Anunţuri concursuri
      • Muzeul în Festival (2019)
      • Anul Centenarului
      • Muzeul în timpul CIGE 2018
      • Muzeul în Festival (2017)
      • Lipatti 100
      • Enescu 135
      • Muzeul în timpul CIGE 2016
      • MNGE 60 - Luna muzeului
      • Enescu 60
      • SIMN 2015
      • Muzeul în Festival (2015)
  • SHOP
  • Contact
Document din arhiva muzeului

George Enescu - aprecieri referitoare la muzica americană

  1. georgeenescu.ro
  2. Documente din arhiva muzeului
  1. georgeenescu.ro
  2. Documente din arhiva muzeului
George Enescu - aprecieri referitoare la muzica americană

Dacă majoritatea articolelor din presa americană îi etalează prestațiile admirabile ca violonist și dirijor, oferind informații însemnate despre creațiile sale interpretate în diverse concerte, unul dintre articolele publicate în anul 1926 prezintă opiniile lui Enescu referitoare la muzica americană. Astfel, muzicianul român apare într-o ipostază mai puțin obișnuită, ca autor al articolului Impressions of Composer on Evolution of American Music, publicat în Ohio State Journal.

Enescu s-a arătat entuziasmat de profesionalismul muzicienilor și instituțiilor muzicale americane, fapt confirmat de el însuși în multe interviuri publicate la noi în țară, dar și în acest articol apărut în Ohio State Journal, Columbus. Articolul reflectă perspectiva lui Enescu asupra muzicii americane prin comparație cu fenomenul modernității europene. Muzicianul constată că „dezavantajul compozitorului american care încearcă să-și configureze un idiom modern nu e că nu aude ce e mai bun din ceea ce fac contemporanii săi europeni, ci că se află atât de departe de atmosfera în care ei creează.”

Enescu subliniază necesitatea existenței unor modele pentru tinerii compozitori, mărturisind din experiența sa: „Zeul propriei mele adorații tinerești era Brahms și am scris creațiile mele timpurii în mod flagrant «în maniera» nemuritorului Johannes. În mintea mea, tânărul compozitor, ambițios să scrie simfonii, nu putea să aleagă altceva mai bine decât mine, pentru că de la Brahms a putut învăța cum să îmbine integritatea clasică a formei cu cea mai perfectă libertate și mobilitate a expresiei [...]”.

Muzicianul român amintește în articolul său și de Grupul „Celor Șase”, înființat cu opt ani în urmă de Erik Satie, foarte apreciat în unele medii din New York. Din creația americană, Enescu aduce în discuție numele unui muzician vizibil influențat de muzica lui Dvořák, John Powell (compozitor, pianist și etnomuzicolog), în a cărui creație se întrevăd elemente de coeziune între muzica americană și cea europeană. Este reliefată „bogăția tematică extraordinară și vitalitatea primitivă a ritmurilor” din recenta lucrare a acestui compozitor american, Rhapsodie Negre pentru pian și orchestră (1918).

Articolul este publicat în Documente din arhiva M.N.G.E. - articole de presă despre George Enescu, vol V (1923-1931), Ediţie alcătuită, prefaţată şi adnotată de Florinela Popa şi Camelia Anca Sârbu, Editura Muzicală, Bucureşti, 2012, pp. 140-141.

Evolution of american music

George Enescu - aprecieri referitoare la muzica americană

Muzeul Național "George Enescu"

  • Calea Victoriei, nr. 141
    sector 1, București
    010071
  • Str. Yehudi Menuhin, Nr. 2,
    Cartier Cumpătu, Sinaia
  • Localitatea Tescani, jud. Bacău
  • Telefon: +40 21.318.14.50
  • office@georgeenescu.ro
  • TripAdvisor

Legături rapide

  • Prima pagină
  • Despre muzeu
  • Despre George Enescu
  • Evenimente
  • Expoziţii temporare
  • Știri/Noutăți
  • Anunţuri concursuri
  • Contact

Aplicația Apel 112

APEL 112

Articole recente

  • In memoriam Viorel Cosma (1923-2017) 31 Martie 2023
  • IN MEMORIAM VIOREL COSMA 27 Martie 2023
  • DUO DE CHITARE - GUITAR VOICES - Andreea Voicescu & Corneliu-George Voicescu 25 Martie 2023
  • Rezultatele probei scrise din data de 22 martie 2023 de la concursul pentru ocuparea postului vacant de Contabil Șef 22 Martie 2023
  • LAMBRECHIN 22 Martie 2023

Newsletterul MNGE

Dezabonare newsletter

Muzeul Național "George Enescu"
  • Politica cookie
  • •
  • Termeni și condiții
  • •
  • Contact
  • /
  • HASS Web Design
© 2023 / Muzeul Național "GEORGE ENESCU"

Vă dorim o primăvară frumoasă!

Pentru prima zi de primăvară calendaristică - devenită în tradiția românească “Ziua Mărțișorului” 🌷 - dăruim două mărțișoare muzicale: o doină-de-dor (Tiberiu Brediceanu – “Doina Stăncuței”) și un cântec-joc (Pascal Bentoiu – „Veselie”).

Șnurul alb-roșu este împletit aici de soprana Daniela Monica Luca și de basul Horia Radu, acompaniați de pianiștii Ioana Gârleanu și Roman Manoleanu.

Tiberiu Brediceanu - Doina Stăncuței
Interpretează: Daniela Monica Luca (soprană), Ioana Gârleanu (pian).

Pascal Bentoiu - Veselie
Interpretează: Horia Radu (bas), Roman Manoleanu (pian)

  • Mărește text
  • Micșorează text
  • Contrast
  • Evidențiază link-uri
  • Citește text
  • Pauză citire
  • Info accesibilitate