Proiect realizat în cadrul Casei Memoriale “George Enescu” de la Sinaia
Imaginea redă un peisaj cu un colț din Delta Dunării, realizată în atelierele autohtone, printr-o tehnică specială de încălzire a metalului. Reprezentarea are o cromatică deosebită, caldă, cu nuanțe de albastru ultramarin deschis, roșu, galben, tonuri bine armonizate, specifice peisajelor din deltă.
Împliniri componistice la Sinaia, în vila Luminiș - loc de retragere atât de îndrăgit de maestrul Enescu.
Ca un artist să poată fi el însuși, ferindu-se de tot ce i-ar putea lipsi opera de viața ei proprie – ceea ce Enescu a urmărit cu multă consecvență – este necesar un refugiu, „un cuib de retragere”. Din al cincilea deceniu de viață, el a aflat acest cuib în vila de la Sinaia, clădită din ceea ce îi prisosise activitatea concertistică și tantiemele lucrărilor.
În colecția de icoane pictate pe sticlă din casa memorială „George Enescu” din Sinaia se detașează o icoană reprezentativă, care-l redă pe Iisus Hristos, având o semnificație aparte, în contextul celei mai importante sărbători ale creștinismului, care comemorează evenimentul fundamental – Învierea lui Iisus Hristos în a treia zi după răstignirea sa – scopul acestei sărbători creștine fiind amintirea vie a patimii, a morții și a Învierii lui Iisus Hristos.
Imaginea este o reproducere în ton de sepia, după tabloul "Omul cu mănușa" sau "omul înmănușat" de Tiziano (Titian) Vecellio care a trăit în perioada anilor 1488-1490, la Pieve di Cadore (Italia). Este fiul lui Gregorio Vecellio si al Luciei. Titiano era un om prietenos, cu o înfățișare plăcută, cu purtări și maniere pline de gingășie. Cel mai strălucit dintre venețieni, Tiziano Vecellio este considerat un titan, alături de Michelangelo, Leonardo și Rafael.
Vasul oriental evidențiat ca și "obiectul lunii", de început de an, datează din secolul al XIX- lea, realizat din alamă argintată prin tehnica bine cunoscută de turnare, modelare, decorare, gravare. Corpul vasului este piriform, aplatizat, cu baza circulară, gât cilindric evazat, un capac tronconic decorat în întregime cu motive geometrice și vegetale. Toarta ornamentată este fxată de corpul vasului și are o montură de care se fixează capacul.
Vasul decorativ, stil Murano, datează din secolul al XIX-lea, realizat în atelierele meșterilor sticlari din Italia, o veche manufactură de atelier venețian, reprezentând valori ale epocii respective, insula Murano fiind renumită pentru produsele de sticlărie, supranumită și „Patria sticlei de Murano”.
Albumul „ La Roumanie” este prefațat de articole editate în limba franceză, completate cu diferite imagini de un deosebit interes și importanță, fiind datat în anul 1922. Coperțile sunt din piele, cu ornamente aurite și stema regală a României. Volumul conține 16 planșe cu text, 70 planșe în gravură, reprezentând diverse reproduceri din Patrimoniul Cultural Românesc.
Este o țesătură fină, brodată cu fir de mătase, de nuanță crem-ocru, specifică zonei superioare a Văii Prahovei. Este un element ce se încadrează în stilul autentic românesc, atât de îndrăgit de maestrul Enescu. Asocierea variată și armonioasă a motivelor servește la formarea compoziției ornamentale, mărturie a măiestriei celor care au realizat-o. Decorul reprezintă motive florale stilizate, în nuanță de siena naturală, dispus în bandă și medalioane. Realizată în atelierele autohtone, piesa datează din secolul al XX- lea.
Este o cromolitografie sepie care reprezintă un peisaj marin nocturn cu un far, realizat în atelierele din Berlin, datând din secolul al XX- lea. Pe passe - partou este mențiunea: " GALERIE BERLIN NAȚIONAL K. G. L ", într-o ștampilă rotundă. Rama tabloului este confecționată din lemn traforat cu ornament floral din bronz, aplicat în unghi. Tabloul se află la mansarda casei memoriale „George Enescu” din Sinaia, spațiile de la mansardă vizitându-se în exclusivitate online.