Proiect realizat în cadrul Casei Memoriale “George Enescu” de la Sinaia
Piesa datează din secolul al XIX – lea, realizată din ceramică în atelierele occidentale – Delft. Pe un fond alb – grizat din porțelan, decorul prezintă motive vegetale stilizate: buchete de flori și frunze, nuanțate cu albastru cobalt - grizat și roșu – vermillon. Este expusă în spațiul muzeal din sufrageria casei memoriale, una dintre camerele reprezentative, cameră de primire pentru oaspeți.
Are 12 brațe dispuse pe două nivele, legate de axul central prin anse decorative, cu ornamente vegetale, stilizate, cu terminații – cupe circulare cu mici suporți centrali pentru montarea becurilor tip lumânare; suporții sunt detașabili. Realizată în atelierele autohtone, piesa datează din secolul al XX - lea și este confecționată din alamă prin tehnica de turnare.
Tema iconografică, „Răstignirea lui Isus” este prezentată într-o compoziție. Central, este prezentat Isus Hristos, răstignit. În patru casete sunt: ”Fecioara cu Pruncul, Sf. Ierarh Nicolae”, Sf. Gheorghe omorând balaurul” și ”Sf. Dumitru”. Blatul, ușor curbat cu pene îngropate. Pictura este în dominantă cromatică caldă, peste blatul poleit. Compoziția este încadrată în chenar lat, orange de cadmiu.
Pe fondul orange țesut cu fir auriu, prezintă decor cu motive vegetale stilizate și medalioane polilobate cu inscripții din Coran; pe margine este aplicată pasmanterie din fir auriu.
Lambrechinul, stil oriental de secol XIX, element decorativ, este fixat la partea superioară a ferestrei dormitorului Mariei Cantacuzino - Enescu (Maruca).
George D. Florescu (19 mai 1893 – 25 octombrie 1976), istoric, dar interesat de genealogie, a fost îndrumat în studiul ei de istoricii Ioan.C. Filitti și Emanoil Hagi Mosco, fost secretar și director adjunct al Muzeului Municipal București, cercetător la Institutul de istorie N. Iorga (din 1950), membru fondator al Comisiei de heraldică, genealogie și sigilografie (1971), continuarea Societății Genealogice (1943-1948), al carei vice-președinte fusese.
Brâul este un veşmânant liturgic, confecţionat dintr-o fâşie tip brocart, nuanţă ocru deschis, ornamentată cu motive vegetale şi florale stilizate, nuanţate în tonuri de siena, verde crom, brun roşcat şi fir metalic auriu, pe care este aplicată o bentiţă cu ţesătură ornamentală în fir metalic argintiu, sub formă de cruce şi prelungită la capete cu două panglici cu ajutorul cărora slujitorii îşi strâng stiharul...