Proiect realizat în cadrul Casei Memoriale “George Enescu” de la Sinaia
Vasul oriental evidențiat ca și "obiectul lunii", de început de an, datează din secolul al XIX- lea, realizat din alamă argintată prin tehnica bine cunoscută de turnare, modelare, decorare, gravare. Corpul vasului este piriform, aplatizat, cu baza circulară, gât cilindric evazat, un capac tronconic decorat în întregime cu motive geometrice și vegetale. Toarta ornamentată este fxată de corpul vasului și are o montură de care se fixează capacul.
Vasul decorativ, stil Murano, datează din secolul al XIX-lea, realizat în atelierele meșterilor sticlari din Italia, o veche manufactură de atelier venețian, reprezentând valori ale epocii respective, insula Murano fiind renumită pentru produsele de sticlărie, supranumită și „Patria sticlei de Murano”.
Albumul „ La Roumanie” este prefațat de articole editate în limba franceză, completate cu diferite imagini de un deosebit interes și importanță, fiind datat în anul 1922. Coperțile sunt din piele, cu ornamente aurite și stema regală a României. Volumul conține 16 planșe cu text, 70 planșe în gravură, reprezentând diverse reproduceri din Patrimoniul Cultural Românesc.
Este o țesătură fină, brodată cu fir de mătase, de nuanță crem-ocru, specifică zonei superioare a Văii Prahovei. Este un element ce se încadrează în stilul autentic românesc, atât de îndrăgit de maestrul Enescu. Asocierea variată și armonioasă a motivelor servește la formarea compoziției ornamentale, mărturie a măiestriei celor care au realizat-o. Decorul reprezintă motive florale stilizate, în nuanță de siena naturală, dispus în bandă și medalioane. Realizată în atelierele autohtone, piesa datează din secolul al XX- lea.
Este o cromolitografie sepie care reprezintă un peisaj marin nocturn cu un far, realizat în atelierele din Berlin, datând din secolul al XX- lea. Pe passe - partou este mențiunea: " GALERIE BERLIN NAȚIONAL K. G. L ", într-o ștampilă rotundă. Rama tabloului este confecționată din lemn traforat cu ornament floral din bronz, aplicat în unghi. Tabloul se află la mansarda casei memoriale „George Enescu” din Sinaia, spațiile de la mansardă vizitându-se în exclusivitate online.
Marcând două evenimente importante pentru Arta și Cultura Națională dar și Universală, împlinirea a 140 de ani de la nașterea celui mai mare muzician român, George Enescu și totodată desfășurarea celei de a 25- a ediții a Festivalului Internațional „George Enescu”, un festival care a cuprins întreaga țară: București, Bacău, Sibiu, Timișoara, Cluj; în acest context obiectivul nostru este acela de a pune în lumină una dintre cele mai desăvârșite compoziții ale maestrului și care l-a consacrat pe marele muzician, opera Oedipe (despre care s-a amintit dealtfel și în articolele anterioare)
Casa memorială George Enescu din Sinaia păstrează o serie de obiecte care au aparținut muzicianului, printre care, și o întreagă colecție de icoane care se află într-o cameră cu o semnificație aparte și cea mai reprezentativă, salonul de muzică al său care i-a servit atât pentru compoziție cât și pentru recitalurile oferite apropiaților familiei.
Tabloul ce înfățișează o tânără tătăroaică șezând lângă o fântână se află la mansarda casei memoriale „George Enescu” din Sinaia (Vila Luminiș). Lucrarea este semnată cu tuș negru în colțul din stânga „N. Delavrancea Dona”. Pe spatele tabloului, este o etichetă cu textul: Ministerul Instrucțiunii Cultelor și Artelor, precum și semnătura autoarei. Lucrarea a fost prezentată la Salonul Oficial de pictură și gravură, 1932 (anul în care a fost datată), sub titlul „Tătăroaică”
Enumerând obiectele mărunte ale casei: din cristal, porțelan, alamă, argint, cositor, ceramică și multe altele, care fac parte din patrimoniul casei memoriale „George Enescu” din Sinaia, printre acestea se detașează un set compus dintr-un număr de 131 de piese, de pildă, farfurii, din faianță albă, de formă și mărime diferită, datând din secolul al XX - lea și realizat în atelierele englezești. Ca urmare, vom descrie, la-ntâmplare, una dintre aceste piese, o farfurie întinsă, format mare, cu marginile festonate, central fiind reprezentată stema familiei Cantacuzino, în nuanță neagră, incluzând deviza „QVOE NOCENT DOCENT”.
Măsuța cu blat ceramic ce imită goblenul se regăsește la mansarda casei memoriale "George Enescu" din Sinaia, mansardă care se poate vizita exclusiv în spațiul online (a se vizita site-ul Muzeului Național "George Enescu"- www.georgeenescu.ro)
Având o formă de trunchi de con, căldărușa este rotunjită la bază și ușor îngustată la partea superioară, cu două agățători metalice fixate prin nituri de corpul vasului care suțin toarta și modelată discret pe toată suprafața. Datează din secolul al XX-lea și este confecționată din cupru, printr-o tehnică specială de turnare, asamblare, decorare și lustruire, realizată în atelierele autohtone.