Muzeul Naţional ”George Enescu” organizează concurs pentru ocuparea postului vacant de economist SIA la compartimentul financiar - contabilitate pe perioadă nedeterminată, pentru sediul din București.
Concursul va avea loc în trei etape, după cum urmează:
- 14.07.2022 - selecția dosarelor de concurs;
- 19.07.2022, ora 11: 00 - proba scrisă;
- 22.07.2022, ora 11:00 - interviu/ probă practică;
Concursul se va desfăşura conform H.G.nr.1027/2014, pentru modificarea și completarea Regulamentului – cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcțiilor contractuale și a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, aprobat prin H.G.nr.286/2011
Obiectivele/Atribuțiile principale ale postului, sunt:
- întocmește notele contabile aferente conturilor de venituri și cheltuieli pentru operațiunile de casă și trezorerie după verificarea documentelor justificative;
- participă la verificarea balanței de verificare și la depunerea situațiilor lunare în sistemul național de raportare ForexeBug;
- participă la întocmirea situațiilor financiare și a anexelor aferente, trimestriale și anuale;
- evidența primară privind activitatea de casierie a instituței – întocmirea registrului de casă și a documentelor justificative.
- întocmește și ține evidența propunerilor de angajare a cheltuielilor și ordonanțarea plăților și anume ALOP-ul (angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice);
- ține permanent legătura cu Trezoreria Sectorului 1 ( depunere/retragere de numerar și depunerea situațiilor lunare obligatorii);
- ține legătura cu BCR-ul în legătură cu încasările de venituri proprii precum și garanțiile materiale ale gestionarilor;
- realizează evidența analitică, scriptică a gestiunilor de mărfuri, bilete, materiale consumabile, obiecte de inventar și mijloace fixe ;
- întocmește OPME-uri către furnizori (ordin de plată multiplu electronic);
- întocmește NIR-uri ;
- întocmește Bonuri consum/transfer;
- întocmește facturi .
Condiții generale:
- Să aibă cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România;
- Să cunoască limba română, scris şi vorbit;
- Să aibă vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- Să aibă capacitate deplină de exercițiu;.
- Să aibă o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
- Să nu fi fost condamnat/ă definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face/ ar face-o incompatibil/ă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
- Să îndeplinească condițiile de studii și după caz, de vechime sau alte conditii specifice, potrivit cerințelor postului scos la concurs;
Condiții specifice:
- Studii superioare finalizate cu diplomă de licență în domeniul economic;
- Vechime în muncă de minim 6 ani și 6 luni;
- Experiență într-un post similar (instituție publică) constituie avantaj;
- Cunoştinţe de operare calculator: Word, Excell, operare în programe informatice de contabilitate (de preferat MultiSoft), operare în programul sistemului național de raportare FOREXEBUG; experiență în contabilitate de gestiune;
- Abilități, calități și aptitudini necesare: abilitate generală de învățare, meticulozitate, acuratețe, atenție la detalii, abilități bune de comunicare cu colegii și cu celelalte secții, orientarea către rezultat, rezistență la stres, capacități bune de organizare și de prioritizare a sarcinilor, utilizare computer, conștiinciozitate, rigurozitate, capacitatea de a efectua timp îndelungat a acelorași tipuri de sarcini, lucrul în echipă, adaptabilitate, flexibilitate, implicare și spirit de inițiativă, dispus la colaborare.
Bibliografie pentru ocuparea postului de ECONOMIST SIA:
- Legea contabilității nr.82/1991, republicată în anul 2008, actualizată în anul 2011, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.F.P nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul M.F.P. nr.2021/2013 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiuniile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005;
- Ordinul M.F.P. nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare – ForexeBug;
- Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002, actualizat în anul 2017, privind aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 2371/2008 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind evidența, gestiunea și inventarierea bunurilor culturale deținute de muzee,colecții publice, case memoriale, centre de cultură și alte unități de profil aprobate prin Ordinul Ministrului Culturii nr. 2035/2000;
- Ordinul M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii;
- Ordonanța nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din funcțiune, casare și valorificare a activelor corporale care alcătuiesc domeniul public al statului și al unităților administrativ-teritoriale;
- Ordinul M.F.P. nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor autonome, instituțiilor publice finanțate integral sau parțial din venituri proprii și activităților finanțate integral din venituri proprii, inclusiv a bugetelor creditelor interne, bugetelor creditelor externe, bugetelor fondurilor externe nerambursabile, bugetelor fondului de risc și a bugetelor privind activitatea de privatizare, gestionate de instituțiile publice, indiferent de modalitatea de organizare și finanțare a acestora, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordinul nr. 56/2020 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind utilizarea și completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT) și a ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul M.F.P. nr. 246/2005;
- Legea nr. 311/2003 a muzeelor și colecțiilor publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Dosarele de concurs vor conține în mod obligatoriu următoarele documente:
- cerere de înscriere la concurs adresată conducătorului instuției publice;
- copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea potrivit legii;
- copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului solicitate de instituția publică;
- copia carnetului de muncă, sau după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă în meserie și/sau în specialitatea studiilor;
- cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează; candidatul admis la selecția dosarelor care a depus o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel târziu până la data desfășurării primei probe a concursului;
- adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate (adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății);
- curriculum vitae
Copiile actelor prevăzute mai sus se prezintă însoțite de documentele originale, pentru certificarea conformității cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.
Concursul pentru ocuparea pe durată nedeterminată a postului de economist SIA, constă în trei etape: selecția dosarelor, probă scrisă și un interviu/probă practică și se organizează la sediul Muzeului National “George Enescu” din București, strada General Gheorghe Manu nr. 16, sector 1, după cum urmează:
- 28.06.2022 - aducerea la cunoștința publică a condițiilor de participare la concurs și a bibliografiei
- 13.07.2022, ora 15:00 - data limită pentru depunerea dosarelor de concurs
- 14.07.2022 - selecția dosarelor de concurs și afișarea rezultatelor privind selecția dosarelor
- 15.07.2022 - depunerea contestațiilor privind selecția dosarelor
- 18.07.2022 - soluționarea contestațiilor
- 19.07.2022, ora 11:00 - proba scrisă și afișarea rezultatelor probei scrise
- 20.07.2022, ora 15:00 - data limită pentru depunerea contestațiilor
- 21.07.2022 - soluționarea contestațiilor
- 22.07.2022, ora 11:00 - interviu/ probă practică și afișarea rezultatelor
- 25.07.2022, ora 15:00 - data limită pentru depunerea contestațiilor
- 26.07.2021 - soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale.
Dosarele de concurs se pot depune până la data de 13.07.2022, ora 15:00, la sediul Muzeului Național George Enescu, Compartimentul Resurse Umane.
Persoane de contact:
Lucica Roman - Compartiment Resurse Umane
Tel. 0747290088.