Concertul Dialogul Artelor din 26 august a fost un regal rar şi inegalabil, fiind susţinut de mezzosoprana octogenară Viorica Cortez, în continuare o inestimabilă sursă de inspiraţie şi un mare exemplu de măiestrie artistică, ca şi sora sa, soprana Mioara Cortez, care a venit din nou din Canada special pentru acest eveniment şi care a uimit audienţa prin forma excepţională pe care o păstrează.
Alături de ele s-au aflat doi tineri laureaţi ai Concursului Internaţional de Canto Georges Enesco de la Paris, tenorul George Ionuţ Vîrban şi baritonul Alexandru Silviu Mihăilă, vizibil emoţionaţi de faptul de a se afla pe aceeaşi scenă cu cele două artiste, dar care au oferit interpretări graţioase şi fără cusur. Şi aşa cum spunea şi prezentatorul serii, Marius Constantinescu (realizator TVR), Dialogul a fost „extrem de descheiat la primul nasture de la cămaşă”, fiind nu doar un dialog între muzică clasică şi pictură, ci şi unul între ceea ce generic numim jazz şi celelalte două, concertul fiind deschis de un recital de 40 de minute al vocalistei de jazz Theodora Enache, însoţită de chitarisul Călin Grigoriu.
Cei doi au abordat în maniera specifică genului câteva din cele 6 Dansuri Româneşti de Bela Bartok şi apoi Rapsodia I de Enescu, o mare provocare pentru ei, primită foarte bine de public şi mai ales de doamna Viorica Cortez, prima care a strigat bravo ş probabil şi prima care şi-a revenit din uimirea de a constata că iată, cineva l-a atins pe Enescu din cu totul altă direcţie decât stilul operei sale. Probabil publicul prezent nu şi-a amintit că şi în Festivalul Internaţional George Enescu a existat la un moment dat o secţiune de Clasici Reimaginaţi de artiştii contemporani din jazz, şi aceea de mare succes, şi acolo fiind abordat Enescu prin prisma jazzului.