Anul trecut, în dorința de a pune în valoare viorile lui Enescu, păstrate de decenii la Muzeul ce-i poartă numele, directorul Cristina Andrei a lansat ciclul intitulat, firesc, „Viorile lui Enescu la Palat”, oferind posibilitatea melomanilor să asculte câteva dintre instrumentele de colecție în recitaluri deosebit de atractive, în cadrul cărora „perla coroanei” a fost, de fiecare dată, celebrul Guarnieri del Gesu „Catedrala” pe care cântă, de câțiva ani, reputatul Gabriel Croitoru. Pe lângă faptul că ideea în sine este extrem de atractivă atât pentru public, cât și pentru tinerii care au privilegiul să studieze și să evolueze în concert pe acele viori, inițiativa are și o latură „practică”, știut fiind că orice instrument muzical trebuie „cântat” pentru a-și păstra calitățile nealterate de vreme sau de abandonarea într-o vitrină.
Și pentru că proiectul s-a bucurat de mult succes, ciclul a continuat în toamna lui 2014, iar acum, la sfârșit de martie, spectatorii au fost invitați la o nouă întâlnire cu viorile enesciene, propunând un program atractiv, susținut de Gabriel Croitoru și 3 dintre discipolii săi, formați la clasa pe care o conduce în cadrul Universității Naționale de Muzică din București. Un aspect deosebit în structura repertorială a fost și abordarea părților din aceeași lucrare în interpretări diferite, așa cum a fost cazul Duetului nr. 1 de Beriot sau a Duetului nr. 2 de Spohr, dar și a unor Capricii de Wieniawsky în versiuni diverse, un plus de noutate fiind și prezentarea acestora în adaptări pentru două viori, toate fără acompaniament de pian.